Adane Ekonomi & Promotion AB

Exempel på Bolagets tjänster i korthet:


Rådgivning

Bokföringsavtal

Anläggningsregister

Löneadministration

Faktureringstjänst

Artikelstatistik

Lager

Tidsredovisning

Skattedeklarationer

Integrationer

Bokslut

Årsredovisning

Promotionskonsult

Företagsutveckling

Marknadsföringsstrategier

Utbildning för arbetsgivare

Hälsa & livsstil

Undervisning


i samarbete med:

INFORMATION OM TJÄNSTERNA

Digital byrå

Det enda du behöver göra är att förse byrån med foton eller pdf-utskrifter av underlagen för verifikationer och kontoutdrag från ditt företags bank. Resten sköter byrån. Du får tid att tänka på det som du ska göra istället.

Allt sköts digitalt.

Faktureringstjänst

Byrån skickar faktura till er kund via e-post. Är det en kund som handlar för första gången av dig läggs kunden upp i ditt kundregister. Skulle din kund bli sen med betalningen skickar byrån påminnelsefaktura med e-post. Betalar kunden fortfarande inte skickas ytterligare en påminnelse med brev. Skulle kunden fortfarande inte betala stämmer byrån av med dig om du vill gå vidare med ett inkassoärende eller om du vill att byrån bokför en kundförlust. Du kan när som helst få en utskrift på vilka fakturor som finns registrerade och när de ska bli betalda av kund.

Artikelstatistik - lager

Varje vara du har att sälja, eller varje tjänst du erbjuder dina kunder läggs upp var för sig i ett artikelregister med aktuella priser till företag respektive privatkunder. När vara/tjänst sålts registreras detta i artikelstatistiken. Utskrift från denna kommer byrån att skicka till dig efter varje säljmånads avslut. Du kan när som helst begära extra utskrift för månaden fram till dagens datum, eller för kvartal, eller från början av räkenskapsåret. Du kan när som helst få en utskrift av lagerlista som visar hur många varor du har i lager, så du vet om du ska beställa fler varor från din producent.

Samtliga företagsformer

Byrån sköter bokföring åt alla typer av företag och föreningar. Din organisation betalar endast för utfört arbete. I vissa fall tillkommer årskostnader, tex om du valt att ha egen inloggning till bokföringen. 

Det finns möjlighet att bygga ut tjänsterna vart efter behovet uppstår.

Leverantörsreskontra

Du skickar ett foto/skanning av leverantörsfakturan till din arkivplats och byrån bokför den. Om det är första gången du handlat av just denna leverantör läggs leverantören in i ditt leverantörsregister. Du kan när som helst begära en lista på vilka leverantörsfakturor som finns bokförda och när de ska betalas. När du betalat leverantörsfakturan skickar du en pdf-utskrift på utbetalningen till din arkivplats. Därefter bokför byrån utbetalningen. Skulle byrån märka att du inte inkommer med utbetalningspdf kontaktar vi dig och påminner dig om att du ska betala eller inkomma med utbetalningspdf.

Integrationer

Om du är intresserad kan byrån integrera webbutik och andra funktioner med din bokföring. Ideella föreningar kan ha medlemsregister kopplat till bokföringen. iZettle går att koppla till bokföringen så att dagskassan registreras automatiskt. Hör av dig till byrån så kan vi berätta vilka integrationer som är möjliga.


Läs mer om Adanes Ekonomitjänster på hemsidan Adane.